Om Pictura

Gillar du fotografering, att träffa nya människor, bli inspirerad och vara kreativ? Då är Pictura vid Åbo Akademi r.f. en förening för dig! Vi ordnar utflykter, kurser, inspirationskvällar, gallerirundor, tävlingar, utställningar och en massa annat skoj, häng med!

För att bli medlem behöver du inte vara bra på att fota eller ens äga en kamera, intresset är huvudsaken. Föreningen är främst till för studerande och anställda vid Åbo Akademi, men också övriga Åbo-bor med intresse för fotografering är varmt välkomna. Verksamheten sker främst på svenska och engelska.

Som medlem får du regelbundet vårt infomejl till inboxen så att du kan hänga med på allt roligt program vi ordnar, dessutom sponsrar Pictura ofta sina medlemmar med materialavgifter och liknande. Inte minst får du tillgång till vårt mörkrum i Kårens källare och vår studio i Blåkulla!

Mera info hittar du här på hemsidan, ta gärna kontakt med styrelsen ifall du undrar över något!